dezynfekcja układu nawiewowego klimatyzacji zalecana jest raz do roku:
Systemy klimatyzacyjne mają wyjątkową podatność na gromadzenie się w ich wnętrzu i rozmnażanie pleśni i bakterii.
Może to być powodem nieprzyjemnych zapachów, przyczyną reakcji alergicznych (kichanie, infekcje) i dodatkowo może skutkować uszkodzeniami typu korozyjnego parownika układu klimatyzacji.
Posiadamy preparaty firmy LIQUI MOLY o wyjątkowej skuteczność działania która zapewnia oczyszczenie i dezynfekcję całego systemu klimatyzacyjnego i zabezpiecza przed rozwijaniem się mikroorganizmów. Rezultatem jest nawiew świeżego i czystego powietrza do wnętrza przestrzeni pasażerskiej.
przegląd (nabijanie oczyszczanie): 150 zł
dezynfekcja klimatyzacji: 80 zł
przegląd z dezynfekcja: 200 zł
|
|
w lecie
1. o ile to możliwe - parkować zawsze w cieniu,
2. przed rozpoczęciem jazdy pozostawić przez chwile otwarte
drzwi,
3. na samym początku podróży ustawić chłodzenie
i dmuchawę na maksimum,
4. przez kilka pierwszych minut jechać z otwartymi oknami,
5. nie dopuszczać do obniżenia temperatury w kabinie
poniżej 22 stopni C.
w zimie
1. włączyć klimatyzację,
2. skierować nawiew na przednia szybę,
3. włączyć tryb zamkniętego obiegu powietrza (w
niektórych
pojazdach jest to niemożliwe wraz z nawiewem na szybę,
należy wtedy przejść do kolejnego punktu),
4. nastawić dmuchawę i ogrzewanie na maksimum.
ogólnie
1. włączyć klimatyzację przynajmniej raz w tygodniu (także zimą),
2. dbać o pasek klinowy,
3. unikać serwisów zajmujących się naprawą lodówek,
niemających właściwych narzędzi, materiałów
ani odpowiedniej wiedzy.
|
|
System klimatyzacji
składa się ze sprężarki,
skraplacza, odwadniacza,
zaworu rozprężnego,
parownika, elementów
łączących oraz panelu
sterowania. W klimatyzacji
automatycznej do panelu
sterowania podłączony jest
jeszcze termostat, który
odpowiada za włączanie
i wyłączanie nawiewu.
Do sprawdzania
szczelności systemu
klimatyzacji służą zarówno
wyspecjalizowane przyrządy
(ciśnieniowe,
podciśnieniowe), jak i metody
prostsze, ale w wielu
przypadkach - równie
skuteczne
(np. zabarwienie azotu
przy sprawdzeniu instalacji
czynnikiem fluorescencyjnym
czy metoda "na bąbelki").
Nigdy nie należy sprawdzać
szczelności powietrzem
atmosferycznym
z uwagi na jego dużą
wilgotność.
|
|
|